Workshops

Workshops

Workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website'

Workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website'

Wil je zelf teksten schrijven voor je website, maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Of loop je steeds vast?

Dan is onze workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website' precies wat jij nodig hebt.

Bezoekers en zoekmachines scannen en beoordelen de teksten van je website razendsnel. Het schrijven van een websitetekst vraagt dan ook om een speciale schrijfaanpak.

De workshop ‘Zo schrijf je de juiste teksten voor je website’ geeft je een duidelijk overzicht van alle stappen die je moet doorlopen bij het maken van een webtekst.

Verder krijg je heel wat praktische tips en tricks die je helpen om veelvoorkomende fouten te vermijden en je eigen schrijfstijl te ontwikkelen.

Waarom deze workshop een goede investering voor jou is

Het is een groot voordeel als je zelf teksten kunt schrijven

Het is een groot voordeel als je zelf teksten kunt schrijven

Copywriting is duur. En er is niemand die jouw bedrijf, producten of diensten beter kent en er met zoveel passie over kan vertellen dan jij. Bovendien heeft je website geregeld nieuwe teksten nodig om goed gevonden én bezocht te worden. Vergelijk het met de etalage van een winkel. Als die er altijd hetzelfde uitziet, zal een voorbijganger niet snel geneigd zijn om er binnen te stappen.

Met duidelijke teksten onderscheid je jezelf van je concurrent

Met duidelijke teksten onderscheid je jezelf van je concurrent

Als je waardevolle teksten schrijft in een taal die jouw doelgroep begrijpt, trek je makkelijker de juiste klanten aan. Bovendien schep je vertrouwen als je consequent nuttige informatie geeft over jouw producten of diensten. Zo ontstaat er een band met jouw bedrijf. Je zit al in het hoofd van je potentiële klant als hij een oplossing zoekt voor zijn probleem. Daardoor krijg jij een voorsprong op je concurrenten.

Efficiënt schrijven begint met een goede voorbereiding

Efficiënt schrijven begint met een goede voorbereiding

Wie is jouw ideale klant? Welke zoekwoorden gebruikt hij? Wat wil hij lezen en hoe ga jij deze informatie verwoorden op jouw website? Schenk je te weinig aandacht aan deze vragen, dan loop je al snel vast met je teksten en mist je website zijn doel.

Als je goed voorbereid bent, win je kostbare tijd die je kunt besteden aan dat wat er voor jou écht toe doet.

Wat mag je verwachten van deze workshop?

Dit kun je na de workshop

  • Je doelgroep verder verfijnen
  • De juiste zoekwoorden sneller vinden
  • Schrijftechnieken toepassen om je webtekst vlot te verwoorden
  • De meestvoorkomende fouten vermijden
  • Tools gebruiken die je helpen bij het schrijven

Dit leer je

In deze workshop (3 uur) leer je op de ‘juiste’ manier communiceren met jouw klant. Verder krijg je een duidelijk beeld van de structuur en de content die jouw website nodig heeft. Daarnaast weet je ook hoe je de ‘juiste zoekwoorden’ kunt vinden.

De volgende onderwerpen komen aan bod in de workshop
  • Hoe je ‘juiste’ klant beter leren kennen
  • Hoe de taal van je klant spreken
  • Waaraan moet een goede webstructuur voldoen
  • Hoe je een goede webtekst opbouwt
  • Waarop letten bij het schrijven voor het internet

Voor wie is deze workshop interessant?

Zowel starters als gevestigde ondernemers halen hun voordeel uit deze training
  • Je wil zelf teksten schrijven voor je website.
  • Je wil je website dynamischer te maken.
  • Je bent een (kandidaat-)ondernemer die op zoek is naar het volledige plaatje.
  • Je beheert de website van je werkgever.

Zowel starters als gevestigde ondernemers halen hun voordeel uit deze training.

Wie is jouw trainer?

De workshop wordt gegeven door Annick Reusen. Annick runt samen met haar man een reclamebureau.

Ze studeerde bedrijfscommunicatie en heeft 25 jaar werkervaring die ze hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf. Ze is gespecialiseerd in concepten, copywriting en schrijfcursussen voor het web.

In 2018 startte ze met haar inspiratieblog Tips Like Sugar waarop ze tijdbesparende tips en praktische weetjes deelt. Haar blog werd ondertussen door meer dan 120.000 mensen bezocht.

Wie is jouw trainer?

Hallo, ik ben Annick Reusen en samen met mijn man run ik contentbureau Zimbo.

Ik studeerde bedrijfscommunicatie en heb meer dan 25 jaar werkervaring die ik hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf. 

Mijn specialisaties? Content marketing, copywriting en schrijfopleidingen geven voor het internet.

In 2018 startte ik met mijn online lifestyle magazine Tips Like Sugar waarin ik tijdbesparende tips en praktische weetjes deel voor trendy vrouwen. Het magazine werd ondertussen door meer dan 200.000 mensen gelezen.

De workshop is enorm waardevol voor starters. De lesgeefster is to-the-point, duidelijk, open en begaan. Leuk tempo.
 Ik kan nu veel bewuster mijn commerciële communicatie verzorgen.

Inspiration Fields

Ik raad de workshop aan aan mensen die nog helemaal geen ervaring hebben met teksten of websites. Ik heb een aantal concrete tips gekregen die mijn website zullen verbeteren.

Bijles in Beeld

Annick is een aangenaam persoon om les te geven. De cursus was voor mij zeer interessant omdat hij gericht was op de personen die hem volgde, met bruikbare en concrete tips. Een aanrader voor mensen die zelf hun website willen beheren.

Tiquis’ Art

Een aangename duw in de rug om aan de slag te gaan met webteksten. Ik heb nu als web developer, de moed om zelf de gepaste teksten te schrijven. De workshop is superwaardevol. Zeker een aanrader!

Jan Haerens

Tijdens de cursus kreeg ik al vrij snel inspiratie en motivatie om eraan te beginnen. De inhoud was meer dan verwacht. Ik heb er zoveel van geleerd.

Nathalie Marteaux

De workshop zit boordevol praktische tips en tricks. Als ik nu teksten schrijf, weet ik veel beter waarop ik moet letten en ook hoe ik gebruik kan maken van handige tools, waardoor ik hoger in zoekmachines kom.

Tradumento

Hoe kun je deelnemen?

Wanneer en waar kun je de workshop volgen?

Door het Coronavirus worden er enkel nog live online workshops gegeven die je via videoconnectie bij je thuis kunt volgen.

Volg je liever een individuele sessie of past de datum niet voor jou?  Contacteer me en dan zoeken we samen naar een geschikt moment.

De eerstvolgende sessie vindt plaats op:
  • donderdag 24 juni
  • donderdag 29 juli

De workshop start om 9u (duur:  3 uur).

Wat kost deze workshop?

Jouw investering voor een workshop in kleine groep bedraagt slechts € 195.
Een individuele sessie kost € 287.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Ben je kandidaat-ondernemer? Dan kun je deze workshop volgen met het budget vanJumpstarters.

‘Jumpstarters’ is een traject van Syntra, Stebo, VDAB en ESF waarbij o.a. werklozen en niet-beroepsactieven worden begeleid om te starten als zelfstandige. Elke kandidaat-ondernemer krijgt een budget waarmee hij of zij opleidingen kan volgen. 

Deze workshop is opgenomen in het aangeboden opleidingspakket. De tarieven van de menukaart gelden.

Ik wil me inschrijven

Het aantal deelnemers is beperkt tot vijf per workshop. Snel inschrijven is dus de boodschap.

Neem contact op via onderstaand formulier. 

Ben je kandidaat-ondernemer, dan kun je je inschrijven via je ondernemingscoach.

Praktische informatie

  • De workshop duurt +/- 3 uur.
  • Er wordt een korte pauze voorzien.
  • Interactieve sessie
  • Maximum 5 deelnemers per sessie
  • Inclusief werkdocument 
  • Op het einde van de cursus word je gevraagd om een evaluatieformulier in te vullen.

Aanvullende individuele begeleiding

Wil je dieper ingaan op specifieke problemen waar jij nog mee worstelt? Of heb je nood aan individuele begeleiding bij het uitwerken van je website? Denk bijvoorbeeld aan:

– Het maken van het algemeen concept van je website;

– Het bepalen van de inhoud van je webpagina’s;

– De opbouw van je teksten;

– Optimaliseren teksten zodat ze Google proof zijn

– Het bedenken van een formule voor je blog.

Een individuele opleiding start met twee uren. Daarna kun je lessen per uur boeken.

Prijs: € 225

Heb je nog vragen?