Workshops

Workshops

Workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog'

Workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog'

Wil je zelf webteksten schrijven, maar weet je niet hoe eraan te beginnen? Of loop je steeds vast?

Dan is onze workshop 'Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog' écht iets voor jou.

Bezoekers en zoekmachines scannen en beoordelen de teksten van je website razendsnel. Het schrijven van een websitetekst of blog vraagt dan ook om een speciale schrijfaanpak.

De workshop ‘Zo schrijf je de juiste teksten voor je website of blog’ geeft je een duidelijk overzicht van alle stappen die je moet doorlopen bij het maken van een webtekst.

Verder krijg je heel wat praktische tips en tricks die je helpen om veelvoorkomende fouten te vermijden en je eigen schrijfstijl te ontwikkelen.

Waarom deze workshop een goede investering voor jou is

Het is een groot voordeel als je zelf teksten kunt schrijven

Het is een groot voordeel als je zelf teksten kunt schrijven

Copywriting is duur. En er is niemand die jouw bedrijf, producten of diensten beter kent en er met zoveel passie over kan vertellen dan jij. Bovendien heeft je website geregeld nieuwe teksten nodig om goed gevonden én bezocht te worden. Vergelijk het met de etalage van een winkel. Als die er altijd hetzelfde uitziet, zal een voorbijganger niet snel geneigd zijn om er binnen te stappen.

Met duidelijke teksten onderscheid je jezelf van je concurrent

Met duidelijke teksten onderscheid je jezelf van je concurrent

Als je waardevolle teksten schrijft in een taal die jouw doelgroep begrijpt, trek je makkelijker de juiste klanten aan. Bovendien schep je vertrouwen als je consequent nuttige informatie geeft over jouw producten of diensten. Zo ontstaat er een band met jouw bedrijf. Je zit al in het hoofd van je potentiële klant als hij een oplossing zoekt voor zijn probleem. Daardoor krijg jij een voorsprong op je concurrenten.

Efficiënt schrijven begint met een goede voorbereiding

Efficiënt schrijven begint met een goede voorbereiding

Wie is jouw ideale klant? Welke zoekwoorden gebruikt hij? Wat wil hij lezen en hoe ga jij deze informatie verwoorden op jouw website? Schenk je te weinig aandacht aan deze vragen, dan loop je al snel vast met je teksten en mist je website zijn doel. Als je goed voorbereid bent, win je kostbare tijd die je kunt besteden aan dat wat er voor jou écht toe doet.

Wat mag je verwachten van deze workshop?

Dit kun je na de workshop

  • Je doelgroep verder verfijnen
  • De juiste zoekwoorden sneller vinden
  • Schrijftechnieken toepassen om je webtekst vlot te verwoorden
  • De meestvoorkomende fouten vermijden
  • Tools gebruiken die je inspiratie geven

Dit leer je

In deze workshop (3 uur) leer je op de ‘juiste’ manier communiceren met jouw klant. Verder krijg je een duidelijk beeld van de structuur en de content die jouw website nodig heeft en weet je hoe je de ‘juiste zoekwoorden’ kunt vinden.

De volgende onderwerpen komen aan bod in de workshop
  • Waarom een website mét blog belangrijk is
  • Hoe je ‘juiste’ klant beter leren kennen
  • Hoe de taal van je klant spreken
  • De opbouw van een goede webtekst
  • Waarop letten bij het schrijven voor het internet
  • Waar inspiratie vinden

Voor wie is deze workshop interessant?

Zowel starters als gevestigde ondernemers halen hun voordeel uit deze training
  • Je wil zelf teksten leren schrijven voor je website.
  • Je wil starten met een blog om je website dynamischer te maken.
  • Je bent een (kandidaat-)ondernemer die op zoek is naar het volledige plaatje.

Wie is jouw trainer?

De workshop wordt gegeven door Annick Reusen. Annick runt samen met haar man een reclamebureau.

Ze studeerde bedrijfscommunicatie en heeft 25 jaar werkervaring die ze hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf. Ze is gespecialiseerd in concepten, copywriting en schrijfcursussen voor het web.

In 2018 startte ze met haar inspiratieblog Tips Like Sugar waarop ze tijdbesparende tips en praktische weetjes deelt. Haar blog werd ondertussen door meer dan 120.000 mensen bezocht.

Wie is jouw trainer?

Hallo, ik ben Annick Reusen en samen met mijn man run ik reclamebureau Zimbo.

Ik studeerde bedrijfscommunicatie en heb 25 jaar werkervaring die ik hoofdzakelijk opdeed in een groot telecommunicatiebedrijf. 

Mijn specialisaties? Content marketing, copywriting en schrijfcursussen voor het web.

In 2018 startte ik met mijn online lifestyle magazine Tips Like Sugar waarin ik tijdbesparende tips en praktische weetjes deel voor trendy vrouwen. Het magazine werd ondertussen door meer dan 130.000 mensen gelezen.

De workshop is enorm waardevol voor starters. De lesgeefster is to-the-point, duidelijk, open en begaan. Leuk tempo.
 Ik kan nu veel bewuster mijn commerciële communicatie verzorgen.

Inspiration Fields

Ik raad de workshop aan aan mensen die nog helemaal geen ervaring hebben met teksten, websites of blogs. Ik heb een aantal concrete tips gekregen die mijn website zullen verbeteren en het was een fijne namiddag.

Bijles in Beeld

Annick is een aangenaam persoon om les te geven. De cursus was voor mij zeer interessant omdat hij gericht was op de personen die hem volgde, met bruikbare en concrete tips. Een aanrader voor mensen die zelf hun website willen beheren.

Tiquis’ Art

Hoe kun je deelnemen?

Wanneer en waar kun je de workshop volgen?

Door het Coronavirus worden er enkel nog live online workshops gegeven die je via videoconnectie bij je thuis kunt volgen.

De eerstvolgende sessies vinden plaats op:
  • donderdag 10 december

De workshop start om 9u (duur: +/- 3 uur).

Wat kost deze workshop?

Jouw investering bedraagt € 150.

Ben je kandidaat-ondernemer? Dan kun je deze workshop volgen met het budget van ‘Maak werk van je zaak’.

‘Maak werk van je zaak’ is een traject van Syntra, VDAB en ESF waarin werkzoekenden begeleid worden om te starten als zelfstandige. Elke kandidaat-ondernemer krijgt een budget waarmee hij of zij opleidingen kan volgen.

Deze workshop is opgenomen in het aangeboden opleidingspakket.

Ik wil me inschrijven

Het aantal deelnemers is beperkt tot vijf per workshop. Snel inschrijven is dus de boodschap.

Neem contact op via onderstaand formulier. 

Ben je kandidaat-ondernemer, dan neem je contact op met je ondernemerscoach voor de inschrijving.

Praktische informatie

  • De workshop duurt +/- 3 uur.
  • Er wordt een korte pauze voorzien.
  • Interactieve sessie
  • Maximum 5 deelnemers per sessie
  • Inclusief werkdocument 
  • Op het einde van de cursus word je gevraagd om een evaluatieformulier in te vullen.

Aanvullende individuele begeleiding

Wil je dieper ingaan op specifieke problemen waar jij nog mee worstelt? Of heb je nood aan individuele begeleiding bij het uitwerken van je website? Denk bijvoorbeeld aan:

– Het maken van het algemeen concept van je website;

– Het bepalen van de inhoud van je webpagina’s;

– De opbouw van je teksten;

– Optimaliseren teksten zodat ze Google proof zijn

– Het bedenken van een formule voor je blog.

Uurtarief: € 75

Heb je nog vragen?