7 effectieve marketingtips om direct toe te passen

1

Vraag je lezer om actie te nemen

Neem je huidige CTA’s (Call To Action) eens grondig onder de loep. Roepen ze je lezer voldoende op om actie te nemen? Vraag je lezer altijd om een reactie te plaatsen onder je blogartikel of je lead magnet te downloaden.

Een lead magnet is een gratis weggever die je aanbiedt in ruil voor een mailadres.

2

Toon social buttons bij je blog

Zorg ervoor dat je lezer jouw artikel makkelijk kan delen. Zo vergroot je je netwerk en bereik je snel potentiële klanten.

3

Toon je acties in je e-mail handtekening


Toon je acties in je e-mail hand-tekening


Zet een link met je tijdelijk aanbod of promotie in je e-mail handtekening. Op die manier laat je zien waar je op dit moment mee bezig bent.

4

Check je SEO


Pik er geregeld een paar van je blogartikels uit en controleer ze eens grondig. Geeft je hoofdkop duidelijk weer waar je post over gaat? En gebruik je voldoende tussenkopjes in je teksten? Is de alt-tag bij je afbeelding ingevuld? Als dit allemaal in orde is, word je automatisch sneller organisch gevonden.

5

Praat met je klant

Plan tijd in je agenda om te horen hoe het met je klanten gaat. Zo zit je weer fris in hun hoofd en zullen ze je sneller contacteren als ze een nieuwe opdracht hebben die binnen jouw plaatje past.

6

Zet interne links in je blogartikel

Om je lezer zolang mogelijk op je website te houden, is het belangrijk dat je in je artikel verwijst naar een ander artikel. Zo is de kans groter dat je bezoeker langer op je website blijft en Google jouw blog als waardevolle content gaat beoordelen.

7

Wees consequent in je marketing

Om succesvol te zijn, is het nodig dat je structuur in je marketingactiviteiten brengt. Met een marketingkalender weet je precies wat je moet doen en kun je alles gaan inplannen. Zo hoef je nooit nog last-minute na te denken over wat je gaat posten.

Vind je deze tips interessant? Geef ze cadeau via social media of mail.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Over de auteur van dit blogartikel

Annick Reusen is tekstschrijver bij contentbureau Zimbo in Westerlo. Ze is ook de vrouw achter het online lifestyle magazine Tips Like Sugar. Daarnaast geeft ze workshops aan ondernemers en werknemers die zelf teksten willen schrijven voor hun website en blog.